piątek, 24 lipca 2015

#2 Ruiny Gorlanu

Autor: John Flanagan
Tytuł oryginalny: Ranger's Apprentice
Nazwa serii: Zwiadowcy
Książek w serii: 12

Opis: Przyszłość piętnastoletniego Willa zależy od decyzji możnego barona. Sam Will najchętniej zostałby rycerzem, ale - drobny i zwinny - nie odznacza się tężyzną fizyczną, niezbędną do władania mieczem.Tajemniczy Halt proponuje chłopakowi przystanie do zwiadowców - ludzi owianych legendą, którzy, jak wieść niesie, parają się mroczną magią, potrafią stawać się niewidzialni... Początek nauki u mistrza Halta to jednocześnie początek wielkiej przygody i prawdziwej męskiej przyjaźni.

Mój opis: Ta Książka przenosi nas w średniowieczne czasy, gdzie państwem rządzili królowie i nie było elektroniki. Głównym bohaterem powieści jest Will tak jak już wspomniałam. Mieszka w sierocińcu wraz z innymi porzuconymi dziećmi. Will marzy, by pójść w ślady swojego zmarłego ojca i stać się rycerzem, więc z wyczekiwaniem myśli o nadejściu dnia wyboru- dzień, w którym mistrzowie wybierają swoich uczniów. Niestety marzenia Willa zostały rozwiane, gdy przedstawił propozycję pójścia do szkoły rycerskiej. Lecz nie ma co się łamać, bo dostaje on propozycję dołączenia do zwiadowców.

Opinia: Co prawda widząc taką książkę na półce w sklepie nie zwróciłabym na nią uwagi, okładka nie przykuła mojego wzroku. W niektórych sklepach są do wyboru książki w twardej i miękkiej okładce. Nie wiem jak wy, ale ja nie przepadam za tymi  w twardych oprawkach.

Wielkim plusem jest to, że książka jest napisana językiem młodzieżowym i chociaż jest ona o dalekiej przeszłości to można zrozumieć o czym jest mowa. Drugą zaletą jest oryginalność, do tej pory nie czytałam takiej książki jak zwiadowcy. Mogę pogratulować Flanaganowi pomysłu na stworzenie zwiadowców i przybliżenie nam średniowiecznej codzienności ubarwionej nie codziennymi przygodami naszych bohaterów.

Jest to jedna z moich ulubionych serii i nie znalazłam żadnych wad, nie mam się do czego przyczepić. Mogłabym polecić wszystkim tą książkę, jest uniwersalna czytają ją chłopcy i dziewczynki, mężczyźni i kobiety. Piszcie w komentarzach co myślicie

Pozdrawiam Eleonora      


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz