sobota, 28 listopada 2015

#4 Byliśmy łgarzami

Autor: E.Lockhart
Tytuł oryginalny: we were liars
Nazwa serii: Byliśmy łgarzami
Książek w serii: 1

Opis: Byliśmy łgarzami to współczesna, wyrafinowana i trzymająca w napięciu powieść, która przebojem wdarła się na listy bestsellerów „New York Timesa”.
Polecana przez Johna Greena, autora bestsellera Gwiazd naszych wina.
Szacowna i bogata rodzina spędza wakacje na prywatnej wyspie. Dwóch braci i ich piękna siostra zaprzyjaźniają się z charyzmatycznym rówieśnikiem o politycznych ambicjach. Łącząca ich relacja niebawem zmieni się w destrukcyjną więź. Wypadek. Tajemnica. Kłamstwo. Wielka miłość. Prawda.

Mój opis: Może się wydawać że Cindy Sinclair żyje w rodzinie idealnej. Każdy jej członek ma wielkie ambicje, niesamowitą urodę i dobrą reputacje, której nikt nie zepsuje. Jej rodzina ma własną wyspę na której spędza wakacje z swoją ekipą, tak zwaną łgarzami. Jest to 4 osobowa grupka przyjaciół, jednak ich przyjaźń jest nietypowa. Z pozoru  się przyjaźnią, ale jak przychodzi co do czego nie to każdy z nich ma coś lepszego do roboty niż pomoc drugiemu. Rok w rok przyjeżdżają na wyspę i dobrze się bawią, aż pewnego lata staje się coś, co sprawia że łgarze nigdy nie będą tacy sami.


Opinia: O książce było głośno i słyszałam same pozytywne opinie o niej, lecz moim zdaniem jest to przeciętna powieść. Styl pisania autorki jednak mi się podobał, zdania nie były rozbudowane ,ale nie było długiego okrążania tematu. To uznaje za plus dla autorki, jak ogólnie sam pomysł na powieść. Nie był on zły, ale został niedokładnie rozwinięty, chciałabym wiedzieć trochę więcej o całej tej sytuacji. Przejdźmy jednak do naszej głównej bohaterki. Cady skojarzyła mi się z określeniem jako zwykła, papierowa dziewczyna. Pomimo tego jednak nie przeszkadzała mi jako narratorka. Coś co jest według mnie jest delikatnym minusem i zarazem plusem są przewidywalne wydarzenia. Z jednej strony cieszyłam się, że wszystko idzie po mojej myśli, lecz po pewnym czasie zaczęło mnie to nudzić. Nie lubię czytać książek "byle przeczytać" ,na szczęście dotrwałam do końca powieści i nie żałuję. Podsumowując Byliśmy Łgarzami to powieść raczej przeciętna i czasami nudna. Pomimo swoich wad nie przekreślam całej książki i nie będę zachęcać do pozostawienia jej na sklepowej półce. Powieść ogólnie może być dobra na długie jesienne wieczory, gdyż będzie czymś ciekawszym niż deszcz za oknem.

 Pozdrawiam, Eleonora :)
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz